Styl życia

Popularność konta na Instagramie

Można powiedzieć, że im większe doświadczenie tym łatwiej znaleźć odpowiedz na pytanie jak zdobyć popularność konta na Instagramie? Na co zwracać uwagę, jak szybciej można zorientować się, co działa, na co warto się nastawiać a które elementy nie przyniosą efektów. Przedstawię kilka sposobów na pozyskiwanie prawdziwych obserwujących.

Nie opowiemy tu o kupowaniu obserwujących, bo to akurat spora droga na skróty. Płatność kilku tysięcy za 100 000 followersów, które możesz nabyć wpisując w google „kup instagram followers” nie da Ci tyle frajdy co zdobywanie obserwujących organicznie. Oczywiście kupno obserwujących to nic złego, tak samo jak kupione lajki na Instagramie. Czasem warto to robić, ponieważ większość z nas ma problem ze startem na Instagramie, a za małe pieniądze można jakoś zacząć. Jak to mówią – „najpierw jakoś, potem jakość”.

Jeżeli zależy Ci na prawdziwych obserwujących a nie sztucznych followersach, którym nigdy nic nie sprzedaż to być może moje propozycje okażą Ci się trafne i przydatne. Oto kilka wskazówek jak zdobywać wartościowych followersów i promować się efektywniej.

Promocja poprzez wiadomości na Instagramie

Umiejętna „obsługa klientów” spowoduje, swobodne przejście od rozmowy do efektów działania, czyli jeśli przeprowadzisz rozmowę w taki sposób aby „klient” zaczął Cię obserwować. Na Instagramie możesz wysyłać wiadomości prywatne (ang. Direct Messages) i poprzez ten kanał wzbudzać zainteresowanie swoim profilem.

W trakcie takiej nawiązywania takich konwersacji zadać wiele pomocnych i delikatnych pytań. Dobrym pytaniem może się okazać to do jakich celów osoba po drugiej stronie używa instagrama? Czy słyszał plotki na temat wyłączenia lajków? Czy robi zakupy na Instagramie?
Nawiązanie jakiegoś flow w rozmowie może zachęcić drugą osobę do nas. Kulturalna i grzeczna rozmowa pomoże i pozwoli Ci zyskać wartościowego obserwującego, który ponadto może polecić Cię na swoim koncie jeżeli takie posiada.

Prowadzisz sklep? Oferuj rabaty na Instagramie

Ta opcja sprawdzi się u posiadaczy sklepów internetowych. Jeśli jesteś sklepem możesz organizować konkursy ze swoimi produktami, bardzo ważne aby konkurs był zgodny z regulaminem na portalu, którym go udostępniasz.
Do przesyłki możesz dołączyć prośbę, aby klient zaczął Cię obserwować. W zamian warto mu coś za to zaoferować, możesz do takiej przesyłki dołączyć swoje zdjęcie z produktem, który sprzedajesz. Wymyśl swój własny, oryginalny hasztag i dodaj go do zamówienia klienta, w momencie kiedy osoba doda twój hasztag to możesz do niej napisać i wręczasz kod rabatowy albo darmową przesyłkę. Pomyśl o tym jak o formie reklamy, w którą inwestujesz.

Twórz wartościowy kontent

Zastanów się co możesz ofiarować na swoim profilu aby ludzie chcieli Cię obserwować. Co mogą od Ciebie otrzymać? Dobry kontent to taki z którego
ktoś coś wynosi, może to być jakaś nowa umiejętność, coś dzięki czemu stajemy się lepsi, coś co nas inspiruje, motywuje do działania.

Co możesz dać innym?

Np. Jako dietetyk oferujesz swoje unikatowe przepisy, Jako trener personalny inspirujesz innych swoim wyglądem. Podróżnik pokazuje ciekawe miejsca do których chcielibyśmy pojechać. Korzyścią mogą być darmowe szkolenia.

Fajnie jest tworzyć kontent ekspercki albo rotować po między merytorycznym, osobistym i humorystycznym, ale przede wszystkim najważniejsza jest jego spójność. Integralność kontentu i feedu są bardzo istotne dla obserwujących, którzy chcą wierzyć, że wszystko co pokazujesz jest prawdziwe, że nie udajesz. Staraj się być naturalny i spójny w przedstawianiu swojej osoby i historii. Jeżeli stracisz autentyczność u swoich fanów, trudno może być ją odbudować po raz wtóry.

Promocja Instagrama na innych kanałach

Czy zastanawiałeś się kiedyś jakie osoby mają najwięcej followersów na instagramie? Jeśli nie to podpowiemy Ci, że z moich obserwacji wynika, iż są to przeważnie osoby, które zyskały popularność po za instagramem. Dlatego uważam, że warto działać również na innych kanałach i pokazywać się w innych mediach społecznościowych. Starać się budować równolegle inne kanały i systematycznie je aktualizować.

Posty musisz publikować regularnie, codziennie lub raz w tygodniu, podejmij decyzje i bądź konsekwentny, z kolei w InstaStory najlepiej na bieżąco kreujesz kreacje swojego konta.
Przed wyborem platformy zastanów się do kogo kierujesz swoje treści, jeżeli celujesz w ludzi młodych z pewnością skupisz się na facebooku i instagramie.

Do osób starszych łatwiej będzie dotrzeć przez youtuba, twittera lub pinterest.
Np. można pisać bloga, videobloga, rozsyłać listy mailingowe, prowadzić lify, webinary.

Wykorzystuj potencjał instagrama

Kiedy dodajesz swój wpis na instagramie, zdjęcie i opis, to masz do wykorzystania 30 Hasztagi (#), wykorzystaj je. Zwłaszcza jeśli nie posiadasz innego źródła followersów. Jest to dozwolone a nawet wskazane przede wszystkim na początku, kiedy dopiero zdobywasz obserwujących.

To ma sens i możesz dzięki temu zyskać fanów, ponieważ część osób może obserwować hasztagi a Ciebie nie. Wykorzystuj je kreatywnie. To samo tyczy się hasztagów oznaczających miejsca, zyskasz dzięki temu lokalnych followersów. Oznaczanie miejsca jest podstawą w biznesach lokalnych.

Hasztagi i memy są dobrymi sposobami na promocję, podziel się zabawnymi treściami, które znajdujesz w sieci. Korzystaj z popularnych memów i łącz się ze społecznością, która Cię obserwuje, staraj się ją tworzyć.

Kontrowersyjne podejście do aplikacji

Zmień swoją profilówkę, dotychczasowy styl i zaskocz czymś fanów i dzięki temu zwiększysz ich liczbę. Pozbądź się rutyny i w swoich działaniach skieruj się do konkretnej grupy docelowej, możesz np. zwrócić się bezpośrednio do copywriterów, programistów czy trenerów personalnych. Dzięki temu zyskasz ich atencję i z pewnością sprowokujesz reakcję. Obserwuj co wydarzy się na twoim koncie, jeżeli zwiększy się liczba obserwujących będzie znaczyło, że cel został osiągnięty. Jeżeli zaobserwujesz spadek poparcia, być może działanie było nie trafione więc zmień taktykę a zaistniałą sytuację wyjaśnij w kolejnym poście, przeproś to również może zadziałać.

Podsumowanie

Instagram lubi ładne rzeczy, pięknych ludzi, jasne zdjęcia wystylizowane, przyciągające uwagę, ale jest przede wszystkim dla normalnych ludzi, którzy są fajni i inspirują innych. W zależności od tego czy używasz konto do budowania społeczności czy do sprzedawania powyższe metody pomogą Ci zdobyć popularność konta na Instagramie.

Nie możesz liczyć na pozyskiwanie 100 followersów dziennie, bo de facto każda z powyższych metod może poszerzy twoją grupę odbiorców o 3, 15 lub 40 nowych użytkowników ale summa summarum to finalnie zyskasz widoczne efekty a przede wszystkim będą one trwałe.

Jeśli mimo wszystko jeszcze chciałbyś zainwestować swoje pieniądze to zawsze możesz kupić reklamę trochę obserwujących czy lajków, nawiązać współpracę z innymi użytkownikami (np. z bloggerami), zlecić reklamę komuś, lub wykupić reklamę w agencji, która jest pośrednikiem miedzy marką a twórcą.

Redakcja InfoMax

InfoMax to ludzie z pasją. Naszym codziennym zadaniem jest dostarczanie wiadomości i ciekawostek na różne tematy. W InfoMax uzyskasz informacje na interesujące Cię tematy, niezależnie od tego, czy szukasz informacji o dziecku, pracy, modzie czy zdrowiu.

Powiązane posty

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *