Biznes i finanse

O co warto zapytać wykonawcę naszej strony internetowej? 5 pytań!

Nowoczesna firma nie może obyć się bez własnej strony internetowej: jest ona swoistą wizytówką prowadzonej działalności, salonem wystawowym oferowanych produktów, a niekiedy — ważnym kanałem sprzedaży. Witrynę można wykonać samodzielnie, jednak większość przedsiębiorców zleca prace nad nią zewnętrznym specjalistom. Jakie pytania warto zadać przy składaniu tego typu zamówienia?

1. Jak będzie wyglądała realizacja projektu?

Na początek warto zapytać o to, jak wygląda współpraca. Oczywiście wiele działających w tej branży firm podaje tego typu informacje na własnych stronach. Świetnym przykładem może być witryna www.michalpytko.pl, należąca do renomowanego webmastera z Krakowa — jak łatwo zauważyć, opisano tam jasno wszystkie etapy działań. Warto ustalić jednak:

  • kanały, jakimi odbywać się będzie komunikacja;
  • zasady rozliczeń i płatności.

Pomoże to uniknąć późniejszych nieporozumień.

2. Jakie doświadczenie ma firma, która stworzy naszą witrynę?

Zazwyczaj przykłady wcześniejszych realizacji można obejrzeć w portfolio, jednak warto zapytać:

  • Od ilu lat wykonywane są tego typu zlecenia?
  • Jakie wyniki osiągnęły poprzednio zrealizowane projekty?

Szczególne znaczenie ma druga z wymienionych kwestii — strony o dobrze przemyślanym układzie i krótkim czasie reakcji odwiedzane są zwykle przez większą liczbę użytkowników. Jeżeli stworzone wcześniej witryny osiągały dobre wyniki w tym zakresie, również my możemy na nie liczyć. To z kolei powinno zaowocować lepszymi efektami biznesowymi.

Projektowanie strony internetowej pytania i odpowiedzi

3. Czy strona będzie bazować na CMS, czy też zostanie napisana od podstaw?

Wiele stron internetowych bazuje na systemach zarządzania treścią (CMS), takich jak WordPress czy Joomla. Rozwiązanie to ma swoje wady i zalety — witryny takie zwykle działają nieco wolniej, jednak można zarządzać nimi za pomocą stosunkowo prostego panelu. Z kolei kodowanie od podstaw jest pracochłonne — a przez to droższe — lecz pozwala osiągnąć lepsze parametry techniczne. Wielu webmasterów wybiera rozwiązanie pośrednie, bazując na CMS, ale dostosowując go do potrzeb konkretnego projektu (np. poprzez stworzenie dedykowanego motywu).

4. Jak będzie wyglądać tworzenie treści i zarządzanie nią?

Ważną kwestią jest uzgodnienie sposobu zarządzania treścią na stronie. Zazwyczaj jej napisanie wchodzi w skład zlecenia, warto jednak upewnić się, czy nie będzie wymagane wykonanie określonych działań (np. dostarczenie zdjęć lub opisów produktów). Należy też zapytać, czy ewentualne wprowadzanie zmian i nowych artykułów zostało uwzględnione w wycenie (dotyczy to zwłaszcza sytuacji, gdy zlecamy również późniejsze utrzymanie witryny).

5. Ile poprawek można wykonać w ramach ustalonej ceny?

Zwykle w trakcie projektowania strony można zgłaszać uwagi, a poprawki nanoszone są bezpłatnie. Warto jednak — na etapie składania zamówienia — upewnić się, że oferta danej firmy wygląda właśnie w ten sposób. Dobrym pomysłem jest również określenie terminu, w jakim chcielibyśmy zakończyć prace.

Redakcja InfoMax

InfoMax to ludzie z pasją. Naszym codziennym zadaniem jest dostarczanie wiadomości i ciekawostek na różne tematy. W InfoMax uzyskasz informacje na interesujące Cię tematy, niezależnie od tego, czy szukasz informacji o dziecku, pracy, modzie czy zdrowiu.

Powiązane posty

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *