Na czym polega opieka serwisowa ERP?
Systemy ERP skutecznie poprawiają efektywność prowadzonych działań gospodarczych. Przeznaczone są zarówno dla firm produkcyjnych, jak i usługowych; działających w sektorze B2C, jak i B2B. Ze względu na to, że produkty te mają bardzo holistyczne charakter i dotyczą wszystkich procesów w firmie, na bieżąco powinny być nadzorowane przez specjalistów. Zobacz poniżej, na czym polega opieka serwisowa ERP i czym powinna się wyróżniać?
Spis treści
Systemy ERP to podstawa nowoczesnego zarządzania
Poprzez wdrożenia systemów ERP przedsiębiorstwa zyskują coraz lepsze sposoby do zarządzania procesami. Oprogramowanie to – najczęściej tworzone bezpośrednio dla potrzeb danej firmy – może mieć bardzo szeroki wachlarz funkcjonalności: od zarządzania sprzedażą i produkcją poprzez kontrolę i zarządzanie kadrami, na księgowości i finansach skończywszy.
Rzeczywistość biznesowa cały czas się zmienia. Sprawia to, że systemy ERP powinny być regularnie modyfikowane, naprawiane i rozszerzane. Osobnym celem nadrzędnym jest dążenie do uzyskiwania jeszcze większej efektywności. Wszystkie te powody skutkują potrzebą zapewnienia ciągłych prac rozwojowych. Odpowiedzią na to zapotrzebowanie jest opieka serwisowa ERP – usługa, które polega na bieżącej poprawie funkcjonalności oprogramowania, kontrolowania jego stanu i weryfikacji skuteczności.
Dlaczego opieka serwisowa ERP jest tak istotna?
Skuteczność stosowania metodyki ERP i ich narzędzi, systemów informatycznych, wynika z ciągłego występowania sprzężenia zwrotnego na linii użytkownik – odbiorca. Prawidłowe wdrożenia systemów ERP okazują się więc dopiero początkiem pracy. Samodzielna praca użytkowników dostarcza następnie wielu informacji o ewentualnych problemach i efektywności. Opieka serwisowa ERP to usługa, która zapewnia stałe bezpieczeństwo funkcjonowania systemu od strony bezpieczeństwa informatycznego, jak i stały wzrost jego funkcjonalności poprzez wdrażanie dodatkowych rozwiązań i eliminowanie ewentualnych błędów. Takie rozwiązania zapewnia renomowany dostawca usług wdrożeniowych – Gecos. Więcej przydatnych informacji, historię i ofertę firmy, można znaleźć na stronie: https://gecos.pl.
Na co zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy serwisowej?
Najczęstszą formą współpracy w zakresie obsługi serwisowej ERP jest outsourcing IT. Rozwiązanie to pozwala na bardzo elastyczną formę pracy dostosowanej do potrzeb. Zaletą jest również brak wysokich kosztów związanych z pozyskaniem i kształceniem kadry. Rozważając skorzystanie z takich usług, warto jednak dokładnie przeanalizować umowę. Wysokiej jakości usługi serwisowej powinny być dokładnie wyszczególnione w umowie.
W dokumencie musi znaleźć się zakres realizowanych usług, horyzont czasowy współpracy, jak i wykonania poszczególnych zadań. Każda usługa opieki serwisowej powinna dotyczyć jasno sprecyzowanego zadania, czyli systemu informatycznego o konkretnych parametrach. W niektórych sytuacjach umowa może zawierać limity zgłoszeń – wyjaśnienie ich znaczenia oraz dokładnych godzin kontaktu także musi znajdować się w podpisywanej umowie. Mając na uwadze powyższe czynniki, można zacząć korzystać z opieki serwisowej ERP, co powinno się przekładać na stale rosnącą efektywność pracy przedsiębiorstwa i osiągane przychody.